Game Post

Ігрові Новини: Події в Всесвіті Геймінгу

Вкрасти у самих себе. На «плюсах» вийшов серіал, майже ідентичний тому, який виходив на СТБ кілька років тому

Українське телевізійне виробництво часто піддається критиці за повторюваність сюжетів та персонажів. Проте, новий серіал «Ціна втечі» показує найекстремальніший приклад конвеєрного виробництва. Вона дуже схожа з телесеріалом «Своя серед чужих. З вовками жити», який вийшов у 2019 році. Обидва серіали мають ідентичні сюжетні повороти, діалоги та навіть акторські склади. Це свідчить про безтурботне ставлення авторів до аудиторії, через що було помічено багато відгуків глядачок про таку схожість. Незважаючи на це, серіал «Ціна втечі» все одно привертає увагу та має свої українські особливості, але якість його виробництва залишає бажати кращого. Авторка і продюсерка обох серіалів – Тетяна Гнєдаш, яка нерідко використовує контроверсійні теми та романтизує насильство. Варто зазначити, що подібна схема виробництва дуже популярна зараз, адже російськомовні серіали уже показувати не етично, тож їх перекладають на українську мову і розміщують на ютуб-каналах з патріотичними назвами. Таким чином, хоча в Україні продовжуються спроби зробити якісну журналістику, все ж серіали такого виду залишаються популярними серед аудиторії. Однак, з наступними серіалами від Тетяни Гнєдаш українським глядачам слід бути настороженими.

Але я чомусь взагалі не дивуюся.

Вкрасти у самих себе. На «плюсах» вийшов серіал, майже ідентичний тому, який виходив на СТБ кілька років тому
Вкрасти у самих себе. На «плюсах» вийшов серіал, майже ідентичний тому, який виходив на СТБ кілька років тому

Хоча ні, певне відчуття нового етапу таки є. Не секрет, що наше телевізійно-серіальне виробництво – це конвеєр, в якому постійно повторюються сюжети, персонажі та діалоги. Мінімум творчості, максимум кліше. Зрештою, це відбувається не лише в Україні – кринжеве мило знаходить свого глядача (точніше глядачку) по всьому світу. 

Проте нині маємо випадок, коли поняття конвеєрного виробництва досягло максимально точного значення. Напередодні на каналі «1+1 Україна» відбулася прем’єра серіалу «Ціна втечі». Тільки не переплутайте з «Ціною спасіння» – це теж наш серіал. Чи з «Ціною справедливості». Взагалі назви типу «ціна чогось» – дуже поширені. Але головне не це. 

Дивлячись першу серію, я зрозуміла, що десь вже це все бачила. І не просто схоже, а точно те саме. Коментарі під серіалом на ютубі оживили мою пам’ять: це ж та сама історія, яка виходила у 2019 році на СТБ і називалася «Своя серед чужих. З вовками жити»!

Це зрозуміло, що автори такого контенту ставляться до своєї аудиторії, як до ідіотів. Але тут, напевне, вже прорахувалися, адже дуже багато глядачок справді впізнали сюжет. 

А він, як завжди, неймовірний. Дівчина закохується у бандита, батько її відмовляє від цих стосунків, вона противиться і йде з дому. Кавалер пропонує їй одружитися. В «Ціні втечі» його грає Артем Позняк, а у «З вовками жити» – В’ячеслав Довженко. 

Як бачите – сцени майже ідентичні, включно з діалогами. До нашого героя приходять представники «ментів» і вимагають платити більше грошей за «дах». Той відмовляється. 

В результаті «дах» вривається до нього у будинок і саджає у в’язницю як особливо небезпечного злочинця. 

Його вже вагітна дружина перед цим тікає разом із бухгалтеркою і охоронцем. Перед заміським будинком вона починає народжувати. 

Народила. 

Але їх вирахували і вже їдуть арештовувати. Тому доводяться підриватися і тікати через ліс. 

Після важких пологів бігати не дуже рекомендовано, тому наша героїня помирає. Дитина лишається із бухгалтеркою, яка закохана у нашого героя. 

Батьки померлої дівчини у моргу. Вони будуть мститися і шукати онуку. Про те, що це саме дівчинка їм говорять вищі сили. В одному серіалі – тарологиня, в іншому – екстрасенсориня, яка допомагає поліцейським. 

Минає час. Бухгалтерка приходить до героя у тюрму. Вона відчитується йому про долю доньки, бо має нею опікуватися. Умови в тюрмі – просто рай. Принаймні, з конвойним розмовляють мов із офіціантом. 

Їхні розмови прослуховують. 

Тим часом дівчинка спочатку потрапляє до дитбудинку, а потім її забирають у сім’ю. Перед цим хлопчик дарує їй особливу каблучку. 

Дівчинка потрапляє до будинку сімейного типу, в якому дітей вчать красти. 

Ну а далі ще 350 серій її подальших пригод. Загалом між цими серіалами якась мінімальна різниця таки є. Десь додали кілька сцен, десь прибрали. «Ціна втечі» – українською і з елементами української ідентичності. Наприклад, дії відбуваються у Львові чи один з героїв каже, що він Герой України. «З вовками жити» – російською і з іменами типу Клави чи Марівановни.

Також «Ціна правди» більш розтягнута. У двох перших епізодах там вмістилися події, які у «З вовками жити» влізли в один. Ну і, вочевидь, новий серіал більш дешевий у виробництві, тому це позначилося на якості, яка тут вийшла нижча за середню по палаті. Особливо це видно по грі акторів епізодчиних ролей, яка взагалі не витримує жодної критики. Але якщо ви, так як і я, любите жанр «так погано, що аж добре» – отримаєте задоволення від перегляду. 

Авторкою сценарію та продюсеркою обох творінь є Тетяна Гнєдаш. Тобто, беремо свій серіал кількарічної давнини, перекладаємо, трішки змінюємо – і можна продавати на інший канал. До речі, совпадєніє чи ні, але усього кілька днів тому на один з серіальних ютуб-каналів залили ось цей про вовків в українській озвучці.

Це теж популярна схема останнього часу. Оскільки російськомовні серіали, ще й з російськими акторами, по тєліку показувати вже зашкварно – давайте їх перекладати і розміщувати на ютуб-канали з патріотичними назвами. Штибу «Найкращі серіали українською». Судячи з коментарів, глядачки задоволені та дякують за контент солов’їною. 

Повертаючись до Тетяни Гнєдаш. Свого часу вона шокувала мене своїм серіалом «Капітанша». Там капітан корабля ґвалтує неповнолітню дівчину, вона вагітніє і вони одружуються. Чувак зображається як винятково порядний та відповідальний. Рейтинги були неймовірними. Як то кажуть, дуже відгукнулося в аудиторії. Як назвати це пристойними словами – навіть не знаю. 

Романтизація насильства є й в іншому шедеврі пани Тетяни із назвою «Клан ювелірів» – серіал теж був дуже популярним. Там жінок б’ють і це – нормально. Це подається як тимчасове явище. Просто треба почекати, коли у мужчини мине чорна смуга. Бо взагалі-то, сім’ю треба берегти. 

Одну з героїть видають заміж силою, бо вона завагітніла невідомо від кого. У першу шлюбну ніч вона зверхньо каже чоловіку, щоб той вимітався з її кінмати і нічого такого собі не фантазував, бо шлюб їхній фіктивний. За що отримує по мордасах. У наступній сцені вони сидять за столом на сніданку. Вона вже дивиться на нього закоханими очима і з усіх сил намагається догодити. 

Адже вона думала, що він нікчема. А виявилося, що нормальний мужик з характером. Своє почуття до нього вона пронесе крізь життя. Нині ми часто говоримо, що у Росії панує культ насильства, що росіянам подобається сила і вони її поважають. Судячи з рейтингів вищеописаного контенту, наша аудиторія навряд чимось відрізняється. Як не прикро це констатувати.

Ну що ж, дивимося «Ціну втечі» далі, можливо і там на нас чекають цікаві сцени. А ще більше чекаємо на наступні серіали від Тетяни Гнєдаш, на які вона отримала гроші від Мінкульту. Йдеться про той самий літній скандальний конкурс. 

Фото: кадри з серіалів «З вовками жити» і «Ціна втечі». 

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog’a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

Джерело: detector.media