Game Post

Ігрові Новини: Події в Всесвіті Геймінгу

Що показують і готують на осінь українські розважальні канали

Великі шоу, мелодрами, фільми про спецслужби й дітей, детективні серіали. Усе — з присмаком війни

Що показують і готують на осінь українські розважальні канали
Що показують і готують на осінь українські розважальні канали

Великі загальнонаціональні канали зараз поділяються на дві групи: ті, що транслюють марафон «Єдині новини», й ті, які пропонують альтернативний інформаційному — розважальний контент.

У провідній шістці зараз переважно канали двох медіагруп — Starlight media та «1+1 медіа». При цьому перша наразі зберігає лідерство в телеперегляді. Насамперед це СТБ та Новий канал. Ці мовники майже одразу вийшли з марафону й упродовж року працювали на свою звичну аудиторію. Натомість ICTV та «1+1» і надалі залишаються в марафоні, однак створили канали, які фактично дублюють їхні довоєнні формати: ICTV2 та «1+1 Україна».

Зараз в ICTV2 сильніша позиція: 3-4-те місця. Тоді як «1+1 Україна» переважно замикає шістку, його випереджають інші канали групи — «2+2» та ТЕТ. Нагадаємо, ці мовники вийшли з марафону торік навесні.

Слід зважати, що оновлена панель вимірює телеперегляд лише в містах із населенням понад 50 тисяч жителів, тоді як у «1+1» традиційно показники були вищими саме завдяки вибірці населених пунктів, де живе менш ніж 50 тисяч людей. До всього у «Плюсів» є партнерський проєкт «Київстар ТБ» і прем’єрний продукт може виходити в диджиталі.

З групи «Інтер» найсильніша позиція — в каналу НТН, який має показники як в «1+1 Україна» і часом випереджає цей канал.

Сітки каналів залишилися консервативними, адже здебільшого в ефірі — повтори тих проєктів і фільмів, які виходили до великої війни. Нові програми — це переважно продовження знаних форматів, а прем’єри більшості серіалів знімали до війни.

Денні слоти виходять великими блоками. Наприклад, на СТБ з 8:30 до 13:30 виходить серіал «Комісар Рекс», з 13:30 до 17:20 — «Сліпа», з 17:20 до 20:00 — серіал «Слід». А у п’ятницю на СТБ «Сліпа» йде з 8:30 до 23:00. Вихідними така ж ситуація в більшості каналів: до прикладу, «1+1 Україна» показує «Світ навиворіт із Дмитром Комаровим» з 11-ї до 18-ї години, а Новий канал весь суботній ранок із 8-ї до 13:35 у режимі нонстоп показує «Любов на виживання». Таке програмування було характерне і до великої війни.

У праймі канали переважно продовжують також показувати свої звичні формати. На СТБ — серіал «Я зрікаюся» про слідчих і «Слід». ICTV2 показує прем’єру серіалу «Слідаки», відзняту ще до війни, та свої проєкти «Громадянська оборона» та «Антизомбі», які виходили раніше в ефірі марафону. У п’ятницю — прем’єрні випуски «Дизель шоу». Новий канал традиційно віддає прайм кінопоказу.

А «1+1 Україна» робить ставку на турецькі серіали та шоу Суханова. У пікпраймі о 20:20 виходить «Величне століття» про пригоди Роксолани, у передпраймі — прем’єра ще одного турецького серіалу «Невірний». А між цими двома серіалами о 19:30 — шоу «Говорить вся країна».

ТЕТ, як і Новий канал, міксує кіносеріальний контент із реаліті-шоу. Так, у денних слотах виходить «Панянка-селянка», повтори «Світу навиворіт», у передпраймі — «Моя суперсім’я». А ввечері — серіал від «Кварталу» «100 000 хвилин разом», далі — кінопоказ.

«2+2» упродовж дня показує кіно. А НТН розбавив докудрами «Речдок» і «Випадковий свідок» показом серіалів «Смерть у раю» та «Хороша дружина».

Оживити свої сітки канали планують як завжди ближче до осені. Звісно, через велику війну на повноцінний сезон грошей у мовників немає, однак нові проєкти зараз активно знімають і готують. А літо — це час найбільш активних зйомок. Тому «Детектор медіа» зібрав інформацію про ці зйомки від найпопулярніших телеканалів.

СТБ: Запит на контент про любов

Людмила Семчук, генеральна директорка телеканалу СТБ, розказала «Детектору медіа», що для каналу під час війни важливо бути емоційною підтримкою та розказувати «історії, які надихають жити». Зараз канал розпочав виробництво дванадцятого сезону кулінарного реаліті «МастерШеф». Це вже другий сезон, який знімається в умовах великої війни. Минулої осені-зими під час блекаутів і ракетних обстрілів СТБ відзняв «МастерШеф. Професіонали», який зараз іде в ефірі. Команду проєкту очолює директорка творчої студії Вікторія Вишнякова.

«Безпека команди для нас на першому місці, тож знімання відбувається з дотриманням усіх необхідних правил (зупинка під час повітряних тривог і переміщення творчої групи, учасників і журі у спеціально облаштовані нами сховища) та з урахуванням комендантської години», — розповіла Людмила Семчук. Плануються зйомки й нових випусків реаліті «Супермама».

Продакшен групи Starlight Production завершує зйомки 24-серійної мелодрами «Просто Надія», які розпочались у березні. Креативна продюсерка серіалу й авторка ідеї — Оксана Калитюк, а в головних ролях — Зоряна Марченко, Артемій Єгоров і Сергій Кисіль.

«Ця історія відгукнеться усім українкам, які заради безпеки дітей змушені були покинути власні домівки та розпочати життя майже з нуля на новому місці. Наша героїня Надія — мама трьох дітей, яка в умовах великої війни залишилася в Україні без підтримки чоловіка, без грошей, але змогла не просто вижити, а знайти шлях до здійснення своєї мрії», — розповіла Людмила Семчук.

Разом із продакшеном Space production канал знімає нові випуски «Сліпої», а також «багатосерійний детективний проєкт, у якому глядачі побачать улюблених героїв». Його подробиці Людмила поки не розголошує.

У роботі й воєнна драма «Юрик», заснована на реальних подіях. Її прем’єра має бути на СТБ цього року. Це історія про 11-річного хлопчика, який, рятуючись з охопленого війною Маріуполя, 15 днів добирався до кордону України.

«В евакуацію Юрика відправила мама, коли зрозуміла, що в рідному місті йому загрожує небезпека бути вивезеним окупантами до Росії. Це дуже болюча історія про те, що сьогодні переживають мільйони українських сімей: про родинні зв’язки, про важкий вибір матері, про сміливість наших дітей і те, як війна змушує їх швидко подорослішати», — розказала Людмила Семчук.

Проєкт знімає «Основа фільм продакшен» (ця компанія у 2021 році зняла для СТБ фільм «Мама»).

Стрічку знімають за участі естонської телекомпанії ETV та фонду USAID. Авторка ідеї та креативна продюсерка — Валентина Руденко.

На стадії виробництва також проєкт «Перевізниця», який Starlight media знімає для СТБ за участі німецької філії французької студії Gaumont. Це історія української психологині Лідії, яка в лютому 2022 року залишилася в Україні й стала перевозити людей у безпечні місця.

За словами Людмили Семчук, цим серіалом уже зацікавилося багато країн Європи. Шоуранер серіалу — Євген Тунік.

Людмила Семчук вважає, що головний запит аудиторії залишається на новини. А от серед розважальних жанрів глядачі хочуть бачити контент про любов: «Сьогодні любов — найголовніша, базова потреба кожної людини, тому в ефірі СТБ на українців завжди чекають багатосерійні мелодраматичні історії про кохання. Ми бачимо, як не втрачає своєї актуальності запит на історії звичайних людей, які долають неабиякі труднощі, викликані великою війною, та стають справжніми героями, кожен на своєму місці. Ці історії відгукуються в серцях українців і надихають не опускати рук, не зневірюватися, адже ми всі зараз робимо те, чого ніколи не робили». Окрім цього, на думку Людмили Семчук, є запит на відновлення справедливості, на перемогу правди й добра над злом і брехнею. І, як наслідок, до детективних жанрів.

ICTV2: У фокусі уваги — спецслужби та детективи

У цих жанрах готує контент чоловічий канал групи. Про ICTV2 ми поговорили з виконавчою директоркою каналу Анастасією Штейнгауз. За її словами, телеканал залишається відданим своїм основним жанрам: кримінальним детективним історіям, іронічним детективам і фільмам про спецслужби.

«Цього літа телеканал ICTV2 поновлює зйомки хітових серіалів і навіть має плани на виробництво нових. Уже можемо казати про два проєкти — це “Коп із минулого 3” і “Розтин покаже 3”», — розказала вона. Зйомки детективного серіалу «Коп із минулого 3» розпочали у травні на кіностудії Victoria Film Studios, а виробляє серіал компанія Pro-TV, яка знімала хіт каналу серіал «Пес».

«До речі, для студії — це перший проєкт, що поновлюється після пошкоджень, завданих ворожими ракетами», — повідомила Анастасія Штейнгауз.

«Коп із минулого» виходив на каналі з 2021 року. Він розповідає історію капітана Доліна (Дмитро Суржиков), який прокидається після коми та знаходить себе в новому світі. Вирішивши повернутися до поліційної роботи, він знайомиться з молодим напарником лейтенантом Сироїдом (Павло Текучев), і вони разом починають розслідувати кримінальні справи. Інтрига їхніх розслідувань побудована на тому, що Долін використовує застарілі методи, якими вже давно не користуються в нашому технологічному світі.

На літо заплановані зйомки третього сезону судово-медичного детективу «Розтин покаже» про пошук злочинців по слідах на тілі жертв. Головна героїня — експертка-патологоанатом. Зніматиме серіал Mamas Film Production.

Окрім цього, готують на осінь нові випуски «Дизель-шоу». А ще канал покаже іронічний детектив «Морська поліція. Чорноморськ». Його перші епізоди вийшли в ефір напередодні повномасштабного вторгнення Росії. Тепер ICTV2 сподівається показати серіал повністю.

Ще одна прем’єра — мінісеріал «Штурм», зйомки якого завершилися торік. Це 4-серійний бойовик про роботу спеціального підрозділу СБУ, який протидіє злочинам проти нацбезпеки України. Знімав 4-серійку грузинський режисер Заза Буадзе незадовго до війни, підтримку в розробці «Штурму» надала Служба безпеки України.

За словами Анастасії Штейнгауз, в особливі дати (свята абощо) канал покаже повтори серіалів «Козаки. Абсолютно брехлива історія» та «Доброволець».

«Крім того, ми прагнемо впроваджувати більше соціально важливих проєктів, які спонукають глядачів задуматися над актуальними проблемами суспільства. Тому восени телеканал планує розширити сітку документального контенту — як власного виробництва Starlight Doc, так і закупівельного», — розказала Анастасія Штейнгауз.

Новий канал: серіали «Зв’язок» і «Голова»

Новий канал, як розповіли «Детектору медіа» у пресслужбі, знімає другий сезон проєкту «На ножах». Канал актуалізував тему реаліті. Власники закладів намагатимуться у воєнних реаліях перетворити збитковий бізнес на успішний. Зйомки програми стартували наприкінці травня.

«Новий сезон проєкту “На ножах” — це присвята всім рестораторам і колективам закладів громадського харчування, які з перших днів повномасштабного вторгнення стали на допомогу у захисті країни. Якщо раніше ресторани асоціювалися з відпочинком, то після 24 лютого 2022 року все докорінно змінилося. З першого дня великої війни переважна більшість закладів підтримувала та годувала всіх, хто цього потребував, – ЗСУ, ТрО, місцеве населення. Саме такі ресторани і є учасниками другого сезону “На ножах”», — сказав керівник реаліті «На ножах» Богдан Зарубін.

Алекс Якутов, який є шефом у цьому проєкті, з перших днів російського вторгнення разом з іншими кухарями готував для наших захисників і вимушених переселенців.

28 травня Новий канал розпочав зйомки ситкому «Голова» про перспективну молодь та українське село, який має вийти восени 2023 року.

«Це серіал про трьох молодих людей — двох хлопців і дівчину. Головний герой — зухвалий студент, який, уклавши парі з викладачем, опиняється в селі й починає там працювати головою сільської ради. За умовами суперечки, хлопець має за певний час перетворити занедбаний населений пункт на зразковий і розвинутий. І якщо це вдасться, професор поставить йому залік і дасть можливість навчатися в Америці, про що студент довго мріяв, — розповіла Олена Антонова, директорка студії Starlight Production, яка знімає серіал “Голова”. — Головні герої серіалу приймають виклик. Село підкине їм багато випробувань, змінить їх, а вони змінять село».

Планується відзняти 16 серій. Головну роль у серіалі, режисером якого є Олег Туранський, виконає Євген Лісничий. Також серед акторів — Дмитро Гирявець, Поліна Фролова, Олександр Рудинський, Марія Стопник, Вікторія Білан-Ращук, Анатолій Тихомиров, Михайло Кукуюк та інші. Серіал створюють за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

Ще одна прем’єра осені — це серіал «Зв’язок». Пілот серіалу зняла Starlight Production. Це історія чотирьох сімей із різних міст України, яких розлучила війна.

«Ми хочемо, щоб цей серіал став своєрідним антидепресантом для українців. І вкотре нагадав, що головне — не втрачати зв’язок», — розповіла креативна продюсерка Марина Козаченко.

За її словами, війна сильно вплинула на умови проведення зйомок; наприклад, кастинг проводили в підвалі. Серед акторів, які знялись у пілоті «Зв’язку», — Віктор Андрієнко, Роман Міщеряков і Дмитро Вівчарюк. Воєнні дії змушують команду щоденно розв’язувати нові проблеми та швидко адаптуватися.

«Складність зйомок полягає у тому, що команда проєкту скорочена, тому кожен член знімальної групи має більший обсяг роботи. До того ж локації мають бути з укриттям або ж розташовані поруч із ним. А технічний райдер має працювати автономно через можливі перебої з електроенергією», — розказав виконавчий продюсер проєкту Антон Мігунов.

Як зазначили у пресслужбі, постпродакшен «Зв’язку» йде паралельно зі зйомками. Все заради того, аби серіал вчасно вийшов в ефір Нового каналу восени цього року, тоді «повною мірою збережеться актуальність зображених у ньому подій».

«1+1»: серіальні лінійки на кожному каналі

Канали групи «1+1» зараз готують проєкти для своїх серіальних лінійок. Як розказав «Детектору медіа» Максим Кривицький, генеральний продюсер «1+1» та керівник телевізійного бізнесу «1+1 media», у роботі як довгі серіали по 24 серії, так і короткі — по 4 епізоди.

«У кожного каналу є серіальна лінійка, яка зараз у роботі. Ми робимо художні проєкти для кожного з наших трьох телеканалів, які до війни виробляли контент у великій кількості», — зазначив він.

Утім, за його словами, це не означає, що всі ці серіали вийдуть в ефір вже цієї осені: «У нас буде дуже помірний осінній сезон. Ми не плануємо ставити контент, якщо будемо бачити, що не зможемо його монетизувати. На жаль, поточна ситуація диктує такі умови».

Планується, що восени кожен із каналів матиме по три-чотири прем’єри. І на каналі «1+1 Україна», і на каналі ТЕТ буде велике шоу.

На ТЕТ це «Я люблю Україну», «Ліга сміху», на каналі «1+1 Україна» — «Голос країни», «Вечірній квартал». Нагадаємо, «Я люблю Україну» — це проєкт, у якому дві команди зірок змагаються у знаннях про Україну, її мову, культуру, традиції та історію. Щосерії на глядачів чекає 6–8 раундів конкурсів. Гостями шоу стануть українські зірки: актори, співаки, шоумени та лідери думок. Ведуча — Ксенія Мішина. Програма в ефірі з 19 березня.

7 березня канал «1+1 Україна» оголосив кастинг нового сезону шоу «Голос країни». Як повідомляє канал, сезон «покликаний підтримувати український народ, який вже понад рік незламно бореться за життя та свободу».

«Коли гудуть гармати, голос народу має звучати якомога голосніше, тому ми вирішили запустити особливий сезон “Голосу країни”, що об’єднає музикою талановитих українців, які розкидані зараз по всьому світу. Цей сезон має на меті привернути увагу до нашої сміливості, відважності, креативності та безмежного таланту», — сказав продюсер проєкту Володимир Завадюк.

Вокалістів шукають віком від 16 років. Щоби взяти участь у кастингу, слід заповнити анкету та надіслати ролик.

«Усе це я теж вважаю прем’єрними продуктами. У таких умовах їх непросто робити, але нам важливо у такий складний час підтримати глядача та запропонувати новий якісний контент. Тому на кожному каналі буде до десятка прем’єр. На “2+2” прем’єр вийде менше, але теж будуть серіальні і публіцистичні новинки, так само як і документальні, які знаходять відгук в аудиторії», — додав Максим Кривицький.

Також «Детектор медіа» запитав у топменеджерів про те, що зараз є ключовим викликом для лінійних каналів.

Анастасія Штейнгауз, ICTV:

— Балансувати між актуальністю та ескапізмом. Ми живемо у складний час, і наша психіка намагається вберегти нас від усього поганого. Українці прагнуть утекти від подій нашого реального життя до вигаданого світу, який створюють серіали та проєкти на телебаченні. Та водночас ми не забуваємо про дійсність, якою складною вона б не була. Тому канали мають відповідально ставитися до своєї місії та задовольняти запити глядача, не відриваючись від сьогодення.

Людмила Семчук, СТБ:

— Власне, велика війна і є найбільшим викликом. Все інше, з чим зіткнулася медіагалузь, є наслідками цього злочинного вторгнення. Зміни в типах споживання телевізійного контенту. Суттєве скорочення ринку та бюджетних можливостей телевізійного виробництва. Безпекові умови — тривоги та комендантські години, які ми маємо враховувати під час знімань і які неможливо передбачити чи прорахувати заздалегідь. І також відмова від значної кількості архівного продукту, відзнятого до 24 лютого, який більше не є актуальним для нас.

Наша боротьба за відновлення триває щодня. Таких викликів, із якими зіткнувся і продовжує стикатися медіаринок, ми не проживали ніколи. Доводиться постійно шукати нові рішення, які задовольнять і нас, і партнерів. Але нас це жодним чином не зупиняє. Продовжувати створювати національний креативний продукт в умовах повномасштабної війни — це наш внесок у підтримку країни та відродження індустрії. Це про робочі місця для тих, хто в кадрі та поза ним. Це наша віра в силу нових історій, які роблять сильнішими наших глядачів. А вони, своєю чергою, власними історіями та вчинками щодня надихають нас не зупинятися. І це також віра партнерів у наші проєкти, завдяки якій СТБ не тільки зміг торік зберегти всі довоєнні домовленості, а й посилити партнерство з брендами та надати йому нових сенсів.

Цінність доходів, які ми отримуємо зараз, для нас набагато вища. Бо вони заробляються в умовах великої економії на тлі ракетних обстрілів, відсутності світла чи зв’язку. І ми вдячні кожному нашому комерційному партнеру за те, що проходимо цей шлях разом і разом створюємо контент, який надихає українців жити.

Максим Кривицький, «1+1»:

— Ключовим викликом для лінійних каналів є збереження своїх брендів. Тому що через певні обмеження на ринку ми не можемо повноцінно вибудовувати свої сітки мовлення. І, відповідно, сприйняття, яке було до війни в каналів, уже не таке яскраве. Вони демонструють більше кінопоказу, більше бібліотеки тощо. Через це є ризик, що аудиторія знайде собі інше джерело і ми її втратимо назавжди. Для нас важливо, щоби глядач залишився з нашими брендами, розумів, що таке наші бренди. А якщо бренд має свою силу, то як тільки з’явиться якісний контент, ми завжди зможемо підхопити й вести нашого глядача далі в наше спільне майбутнє.

Джерело: detector.media